Saturday 17 November 2012

SYIFA' QALBI~~~

Syifa' Qalbi tu adalah nama bagi 'sharing is caring' aku atau lebih tepatnya usrahku. Alhamdulillah mendapat kak Nik Nurliyana Ayunni bt Zukri sebagai akak mentorku. Terasa sangat bertuah kerana JPK Kerohanian surau Mawar merupakan akakku di Shah Alam ini. Kak Ayuni is known as the great woman here. hehe. To me, dia seorang yang sangat berani utk membangkang pendapat orang lain andai kata dia tak bersetuju dengan sesuatu hal. Kata-kata yang keluar dari mulut beliau jugak sangatlah bermotivasi dan mampu menyedarkan kita dari tidur yang panjang~~~ Terasa ibarat kena lempang kat muka utk tersedar dari tidur tu. hihi. Alhamdulillah ada 4 org ahli usrah under kak yuni that is me myself, nor shahidah from kolej delima, nik atikah and ain ezzati. I'm the oldest sister as my date of birth is in january,... I've got 3 new sisters.. hehe. i'm the along, shahidah the angah, nik atikah the achik and last but not least ain ezzaty as the uchu. hihi. we also got kak Ash as our senior sister. kak Ash seorang yang sangat kiuttt... :) aktiviti pertama yang kitorang buat ialah....
seronok. lepas tu ada sesi ta'aruf sikit. berkenalan dengan saudara-saudara baru. :) seterusnya ialah aktiviti rehlah a.k.a. explorace sahabat surau. sekali lagi i can say sangat seronok yang mana merapatkan ukhwah antara kami. having fun di samping mempelajari sesuatu yang sangat berguna disana. In syaa Allah berharap ukhwah yang terjalin akan berkekalan till jannah. love semuanya~ :)
konsep usrah itu sendiri tidak dilupakan iaitu ta'aruf, tafahum dan takaful. saling berkenalan, saling memahami dan saling menbantu antara ahli usrah. ukhwah itu terjalin di jalan Allah dan berharap ianya mendapat redha Allah.

No comments:

Post a Comment

Sahabiah: